Work it

Träning

Det känns så himla bra att träning har blivit en del av mitt vardagliga schema igen. När jag var yngre tränade jag flera gånger i veckan men sedan jag la av med fotbollen så tröttnade jag helt och hållet. Jag trodde aldrig att jag skulle få tillbaka det här träningssuget igen då jag verkligen hatade att träna för bara några månader sedan. Jag tyckte verkligen att det var så himla tråkigt och jag har så svårt att lägga energi på någonting som jag inte tycker är kul. Men sen jag tog tag i det här med att skaffa gymkort så har träningen blivit en del av min vardag igen och det känns så skönt. Trodde verkligen inte att jag skulle vara den som springer på löpbandet klockan 06:07 en torsdagsmorgon innan skolan liksom. Men nu är jag igång och det känns så himla skönt och framförallt så är det riktigt roligt!

Jag brukar alltid börja mina träningspass med lite löpning på löpbandet. Jag tränar minst tre gånger i veckan och då brukar jag köra ben och rumpa en dag, mage och rygg en annan och sedan armar och axlar den tredje. Och så går jag runt så liksom. Oftast så brukar jag som sagt träna på morgonen innan skolan då jag tycker det är en sjukt skön start på dagen (även fast det är sjukt svårt att ta sig upp ur sängen så tidigt på morgonen), för att det är mindre folk på gymmet då och för att jag alltid är så otroligt trött och seg efter skolan och på kvällarna. Jag brukar oftast ha en hel del plugg som behöver göras på eftermiddagarna också så att träna på morgonen passar verkligen perfekt.

Efter träningen brukar jag alltid försöka få i mig någonting så att kroppen har någonting att ta av, som exempelvis en proteinbar. Dock så tycker jag att alla proteinbarer man kan köpa känns så himla söta? Dom som verkar mest naturliga innehåller oftast nötter, vilket jag är allergisk mot, så det känns ju sådär, haha... Jag funderar därför på att göra egna bars för då vet jag ju exakt vad dom innehåller. Har ni några tips på några bra och nyttiga bars? :)

Nu har jag ju bara hållit igång i lite drygt en månad så jag är ju inte direkt jättekunnig när det kommer till träning, men skulle ni vilja höra mer om min träning eller hur jag ser på träning osv så är det bara att hojta till! :)

Gillar

Kommentarer

matilda,
jag komigång med träningen vid nyår, precis som typ resten av världen 😃 går på ledda timmar, främst pace, eftersom jag har dålig självdiciplin och tror inte heller att jag skulle kunna hålla upp ett ordentligt träningschema. Men visst är känslan efter ett träningspass typ den bästa känslan som finns!
tildasofias.blogg.se
esmeraldaedenberg
esmeraldaedenberg,
Haha, ja men skönt att komma igång i alla fall! 😃 Jag hade också väldigt dålig självdisciplin förut och trodde aldrig att jag skulle fixa att gymma på egen hand liksom, men det gick tydligen, haha! Pass är också jätteroligt att gå på, brukar köra något lite då och då. 😊 Och ja, efter ett träningspass mår man verkligen så himla bra!
nouw.com/esmeraldaedenberg
Wilma
,
Hej! Kan du inte beskriva vad du gör för övningar varje pass tex till ben och rumpa? Behöver lite inspektion! 😊
esmeraldaedenberg
esmeraldaedenberg,
Ja, det skulle jag absolut kunna göra i något inlägg! 😃
nouw.com/esmeraldaedenberg